יום שני, 20 בינואר 2014

שבט באפריקה, בו יום ההולדת של התינוק נקבע לא על פי תאריך הולדתו / מאת ג'ורג' דיוויד

לפני 12 שנים ביקרתי עם בעלי באפריקה.
ארץ קסומה.....
הטבע, הריח, בעלי החיים האינסופיים והאנשים...
במאמר המצורף אני מזהה את שבט ההימבה, שגר בנמיביה. בילינו בחברתם מעט זמן, וזכינו לקחת איתנו הביתה כמה מזכרות שמקשטות את הסלון שלנו עד היום.




הנה שבט באפריקה, בו תאריך הלידה של הילד מחושב לא על פי התאריך בו נולד וגם לא מהתאריך בו האם התעברה, אלא מהיום בו הילד היה מחשבה בראשה של אמו.
כאשר אישה בשבט מחליטה שהיא רוצה ללדת תינוק, היא הולכת ויושבת תחת עץ, לבדה, ומאזינה עד אשר היא יכולה לשמוע את השיר של הילד שרוצה להיוולד. לאחר שהיא שמעה את השיר של הילד הזה, היא חוזרת אל הגבר שיהיה אבי הילד ומלמדת אותו את השיר. אז, כאשר הם עושים אהבה על מנת להרות את הילד באופן פיסי, בחלק מן הפעמים הם שרים את השיר של הילד כדרך להזמין אותו אל חייהם.



כאשר האם הרה עם התינוק, היא מלמדת את מיילדת השבט ואת זקנת השבט לשיר את השיר, כך שכאשר התינוק נולד זקנת השבט והאנשים שסביבה שרים לתינוק את השיר על מנת לקבל את פניו לעולם ואל השבט.

כאשר התינוק גדל, שאר חברי השבט לומדים את שירו של הילד. אם הילד נופל, או נפצע בברכו, מישהו ירים אותו וישיר לו את שירו המיוחד. גם אם הילד עושה משהו נפלא, או עובר דרך גיל ההתבגרות, כדרך לכבד אותו אנשי השבט ישירו את שירו או את שירה.

בשבט האפריקאי ישנו עוד אירוע שבו שרים לילד את שירו המיוחד.
אם בשלב כלשהו במהלך חייו האדם מבצע פשע או מעשה חריג הוא נקרא למרכז הכפר ואנשי הקהילה יוצרים מעגל מסביבו. אז הם שרים את שירו עבורו.



השבט מזהה שהתיקון עבור התנהגות לא חברתית הוא איננו עונש אלא אהבה, וההיזכרות בזהות העמוקה של האדם.
כאשר אתה מזהה את השיר הפרטי שלך, אין בך כל צורך או רצון לעשות משהו שיפגע במישהו אחר.
וכך זה נמשך לאורך חייהם.
בעת החתונה שירי הגבר והאישה נשמעים יחד.
ולבסוף, כאשר הילד הזה, שוכב במיטה, לקראת מותו, כל אנשי הכפר מכירים את שירו או את שירה, והם שרים - בפעם האחרונה - את השיר עבור האדם הזה.

אולי לא גדלת בשבט אפריקאי ששר עבורך את השיר המיוחד לך במעברים משמעותיים בחייך, אך החיים תמיד מזכירים לך מתי אתה מכוון עם עצמך ומתי אתה לא. כשאתה מרגיש טוב, מה שאתה עושה תואם את השיר שלך וכאשר אתה מרגיש איום כבר אין התאמה.
בסופו של דבר, על כולנו לגלות את השיר שלנו ולשיר אותו היטב.
אולי תחוש לרגע קט שאתה "מסלסל" מעט, אבל כך מרגישים כל הזמרים הגדולים.
רק המשך לשיר, ותמצא את דרכך הביתה.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה